Minua alkoi muutama päivä sitten vaivata, että viime kuukausina olen suunnannut tarmoni enemmänkin askartelutarvikkeiden hankkimiseen kuin itse askartelemiseen.  Niinpä olen tehnyt kortteja, kortteja ja vielä lisää kortteja!  Korteista pari on onnistunut oikein hyvin, suunnilleen puolet siedettävästi ja loput ovat menossa takaisin suunnitteluvaiheeseen.  Käykö teille muille niin?  Vai saatteko kaikki suitsait valmiiksi?

En ole kuvannut kortteja vielä, joten tässä niiden sijaan sitä viime kuukausien puuhaa: taannoisen Helsingin reissuni löytöjä.  Budjetti oli varsin pieni, mutta silti löysin vaikka mitä ihanaa.

473860.jpg

Olin päättänyt hankkia a) valkoista harsopaperia (jota ei löydy Kuopiosta juuri nyt!), b) aakkosleimasimet, c) jonkin kivan leimasimen Sinellistä ja d) uusia papereita.  Harsopaperi ja aakkosleimasimet löytyivät heti ja "kivaksi leimasimeksi" päätyi nuottiavain.  Ostin myös liudan erilaisia kuultopapereita, kiiltokuvia, "timantteja" ja kivaa nauhaa, jossa on tassun kuvia.  Alalaidan vihreä nauha on taskunauhaa ja sekin taitaa olla Sinellistä.

On se Sinelli muuten paratiisi: paikan päällä on mahtava olla!  Vietin myymälässä varmasti tunnin!  Sieltä ostin myös pikkiriikkisen teepannun.  Se on muovia, mutta kelpaa minulle.

473862.jpg

Sinellistä läksin naapurikauppaan Askarelliin ja sieltä ovat muistaakseni nuo ylimmän kuvan leppäkerttutarrat, vaaleanpunainen kukkanauha ja nuottinauha, soikionmuotoiset pahvit ja kirjainsabluunat.  Leppäkerttuja etsin aina ja kaikkialta!

473859.jpg

Askarteluliikkeiden kulmilta läksin kiertelemään katuja ja suunnistin nautiskellen kohti kirpputoreja.  Matkalla osuin niin japanilaiseen kauppaan, käytettyjen postikorttien ja -merkkien myymälään kuin paperikauppaankin.  Löysin kaverille lehmäkuvioista askartelupaperia ja itselleni musiikkiaihetta.  Origamipapereiden alkuperän olen jo ehtinyt unohtaa.  Minna Immosen enkelitarrat ja muuta paperit ovat Postimuseosta.

VINKKI: Adventtikirkon kirpputorilla oli käytetty, erikoinen ja ymmärtääkseni itsetehty NUKKEKOTI.  Reissustani on tosin jo jokunen viikko aikaa, mutta kannattaa käydä katsomassa.  Siis jos tiedät, missä ko. kirpputori on...  Minä en pistänyt kadun nimeä mieleen.