Hah: vitsi, vitsi! :-) Tilkkutyökurssillani on kyllä ihmisiä, jotka aloittavat melkein joka viikko uuden tilkkutyön, kun entinen on jo tullut valmiiksi, mutta minä pakerran muutamaa pikku juttua koko kauden... Onneksi kurssilla on näitä joutuisiakin ihmisiä: on ihana katsella toisten töitä!

Tässä on tilkkupeitto, jonka äidin kanssa löysin kirpputorilta Joensuusta. Se oli hyvin halpa ja ostimme sen itsellemme iloksi ja kannustukseksi. Siitä tulee eräänlainen "terapiapeitto", luulen.

Koska meillä on toistaiseksi aikaa olla toistemme kanssa ja tehdä, mitä haluamme, pengoimme läpi äidin kangasvarastot. En edes muistanut, että olimme jo vuosia sitten leikanneet kangaspaloja tilkkupeittoa varten. Ompelin illan tilkkutyökurssin "lintusia" (joista kuvia myöhemmin) ja sen jälkeen sanoin, että ompelukone on valmiina pöydällä ja minulla riittää energiaa, joten annapa ne palat ja surautetaan ne saman tien yhteen. Lopputulos oli tällainen:

Arvatkaapa vaan, olenko hyvillä mielin? :-))  Luulen, että minä olen aikoinani ollut vaikuttamassa kangasvalintaan: eivät värit muuten olisi niin minun mieleisiäni. Sininen kangas on kuulemma ostettu kaupasta ja hedelmäkankaan alkuperää kukaan ei enää muista. Nyt työ jää taas tauolle, kunnes keksimme, miten jatkaa. Peitto ei ole tällaisena tarpeeksi suuri, mutta ei meillä ole enempää kangastakaan.